Loading

Nameštaj je poslednjih meseci, reklo bi se prisutan svuda oko nas – na društvenim mrežama, vrte se reklame na televiziji, pored puta na bilbordima…

Dolazak Ikee u Srbiju jedna je od marketinški najpropraćenijih aktivnosti poslednjih godina. I ne samo plaćeni marketing. Nema ko od nas nije otišao na Bubanj potok, šetao, razgledao, neki su se i čekirali, neki samo probali ćufte, pao je i poneki selfi, a kako kažu – dosta se i kupovalo. Od anonimnog sveta, preko ekipa medija do blogera, vlogera i ostalih uticajnih reklo bi se da su skoro svi bili u Ikei.

Svakako, reklama i pompa oko Šveđana su velike, a šta se za sve to vreme dešava u konkurentskim kućama?

Reklo bi se da ni oni nisu ostali bez odgovora.

Remarketing, ali ne samo to

Zbog promene lokacije firme, koleginica i ja smo tražile poslednjih nedelja radne stolove i naravno, remarketing je odradio svoje – reklame na sajtovima i društvenim mrežama nas jure i sada, nedeljama nakon toga. Nevezano za nas, bavile smo se analizom reklama koje su nam se pojavljivale, kao verujemo ciljnoj grupi za ove reklame (žene smo od 25 do 35 godina), i shvatile da su se firme koje se bave proizvodnjom i prodajom nameštaja veoma aktivirale otkako je još jedna konkurentska firma došla. Pohvalno je što su firme odreagovale, složićete se.

Šta se reklamira?

Generalno, najviše je reklama za radne stolove za klince, ali to je samo jedna od plaćenih reklama koje smo videle i ona je potpuno logična jer je septembar mesec polaska u školu. Viđale smo i viđamo i dalje popuste, sofe, dostavu nameštaja koja je besplatna…

Zdrava konkurencija?

Za kraj ostaje pitanje – da li je bilo potrebno da Šveđani dođu sa svojim proizvodnim programom kako bi se na našem uspavanom tržištu desile neke promene i krenulo u aktivnije oglašavanje?

Ono što mnogi ne znaju, a neki i zanemaruju, je činjenica da se ako planirate da budete uspešni mora stalno ulagati u izgradnju brenda. Brend mora da raste, da se razvija da UVEK bude pred očima potencijalnih klijenata. Ne samo ponekad, ne samo kada dođe konkurencija jer, kao što smo već pisale, 5 evra nije dovoljno za reklamu, čak ni na društvenim mrežama.

Da li je brendove trgla samo finansijska situacija od kad se Ikea pojavila ili im je jednostavno ukazano na postojanje nekog novog vida oglašavanja ne znamo, ali svedoci smo toga da šta god ,,uvezemo“ više poštujemo i na to više obraćamo pažnju nego kada je domaća ideja ili proizvod u pitanju.

* Tekst je samo zapažanje trenutne situacije

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top
Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On Linkedin